Žiedinę sankryžą įveikė tik išardžius kelio ženklus

Editos Žalnieriūnienės nuotr.

Sausio 14 d. kupiškėnai vienas per kitą – nereikėjo nė spaudos – platino žinią apie ypatingai didelių gabaritų krovinį, šiaip ne taip išsukusį žiedinę Panevėžio-Kupiškio-Rokiškio sankryžą ir poilsio sustojusią „Narjantos” degalinėje. Žmonės specialiai važiavo pažiūrėti monstro, filmavo jį ir fotografavo.

Kaip temainfo.lt sakė Panevėžio regiono kelių Kupiškio kelių tarnybos vadovas Ovidijus Zibavičius, reikėjo išmontuoti dalį antžeminių kelio ženklų, kad krovinys išsisuktų žiede. Jam pravažiavus ženklai vėl buvo pastatyti atgal. Anot O.Zibavičiaus, už viską apmokėta: ir už ženklų nugriovimą, ir už pastatymą.

– Galėjote juos ir palikti, mes pravažiuodami būtume išmontavę, – sakė rusiškai pakalbintas Kašimiešas Skuratovičius. Taip jis prisistatė, bet sunkiai galėjai suprasti – juokauja ar kalba rimtai.

Kašimiešas Skuratovičius. Autorės nuotr.

Apie 15 asmenų, lydinčių krovinį, vakarieniavo „Jantos” kavinėje. Iš lauko pro langą juos kažkas filmavo, ir iš pradžių nebuvo abejonių: dirba „Kupiškėnų studijos” operatorius Povilas Vireliūnas. Betgi ne: filmuoja lenkai, kaip juokavo Kašimiešas, jie dirba vietoj stebėjimo kamerų.

Krovinį, atplukdytą iš Vokietijos, per Lietuvą į Baltarusiją gabena Klaipėdos įmonė „Jūrtransa”.

– Tačiau sunkiasvorė technika – mūsų, lenkų, iš Opolės miesto, – nepasidavė K.Skuratovičius.

Krovinio kelionę filmuoja lenkų televizijos komanda, kurianti dokumentinį filmą apie krovinių gabenimą: jame šiek tiek bus ir Kupiškio.

– Alaus bačką gabename į Grodną, – visai rimtai kalbėjo pašnekovas.

Suabejojus patikslino: girdi, didelis ir Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka.

Editos Žalnieriūnienės nuotr.

Krovinys, kurio ilgis 50, o aukštis 6 m,  jau nuo pirmadienio keliauja į Grodno trąšų gamyklą.

– Kokiu greičiu važiuojate? – klausėme p. Skuratovičiaus.

– Vakar naktį pravažiavome Šiaulius… – sakė jis.

Krovinys vežamas tik naktį: maždaug 6,5 pločio jis užima nemažą kelio dalį, todėl siauresniame kelyje jo, judančio apie 10 km per valandą greičiu, aplenkti neįmanoma. Todėl ir keliaujama naktį, kad keliuose nesudaryti trikdžių.

Beveik 200 t krovinys iš Kupiškio pajudėjo 21 val. Jo kelionė per Lietuvą truks beveik savaitę.

 

Adelija Varnaitė