Ne tolerancija patyčioms ir net mažiausio konflikto sprendimai kasdien vis labiau įsitvirtina mūsų kasdienybėje. Laiku pastebėti signalus apie bręstantį negatyvų reiškinį, pamatyti tuos, kurie pradeda tyčiotis ir tuos, iš kurių jau tyčiojamasi, itin svarbu pradinėse klasėse ir net vaikų darželiuose. Atsižvelgiant į tai, Rokiškio rajono Obelių gimnazijos vienoje klasėje nuo rugsėjo vidurio vykdomas projektas-susitarimas „Aš saugus, kai saugau save ir kitus“.
Trečiokų mokytoja Ina Bieliūnienė, pabendravusi su Rokiškio rajono policijos komisariato bendruomenės pareigūne Enrika Paviloniene, nutarė pabandyti kartu su trečiokais kurti saugią klasę, kur nėra vietos patyčioms, įžeidinėjimams, mokytojų neklausymui. Pasitarus su vaikų tėvais, buvo nuspręsta sukurti klasės gero elgesio kodeksą. Jį kūrė mokiniai, tėvai ir mokytoja.
Pradėjus įgyvendinti projektą-susitarimą, klasėje kasdien budi du patruliai. Jų budėjimo grafiką sudaro mokytoja, derindama, kad poroje būtų ir geriau besimokantis, ir tas, kuriam mokslai sekasi sunkiau. Baigę budėjimą, patruliai surašo „protokolą“ apie tą dieną klasėje padarytus nusižengimus. Savo ruožtu, nusižengę vaikai rašo pasiaiškinimą. Patruliai turi ženklą „Jaunasis patrulis“. Jį sukurti padėjo policijos pareigūnės.
Nuo projekto pradžios praėjo daugiau nei mėnuo. Po rudens atostogų sugrįžusi mokytoja džiugiais pastebėjimas apie vis gerėjančią atmosferą klasėje, apie didėjantį geranoriškumą, norą keistis ir padėti tą daryti kitam, pasidalijo su policijos pareigūnais. Nutarta, kad pavykus šiam projektui, geroji jo patirtis pasklis ne tik Obelių gimnazijoje, bet ir kitose švietimo įstaigose.
Rasa Černauskaitė
Panevėžio apskrities VPK Komunikacijų skyriaus vyresnioji specialistė