Traukinio maršrutas savivaldybėms per brangus

Kupiškio rajono savivaldybės taryba kovo 26-osios posėdyje svarstė klausimą Dėl pritarimo siūlymui netrumpinti keleivių traukinių maršruto Šiauliai-Panevėžys-Rokiškis, ir jo išlaikymo finansavimui.

 

Surinkta 258 parašai

Anot šį klausimą pateikusios Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vedėjos Marijonos Pečkuvienės, savivaldybės administracijai buvo įteiktas pluoštas lapų, kuriuose – 258 kupiškėnų, rokiškėnų ir Panevėžio rajono gyventojų parašai, patvirtinantys jų nepritarimą AB „Lietuvos geležinkeliai“ ketinimui minėtą maršrutą trumpinti iki Panevėžio. Parašai pasiekė ir šalies Prezidentę Dalią Grybauskaitę, Seimo narius, susisiekimo ministrą.

 

Suma įspūdinga

Toks gyventojų aktyvumas Kupiškio rajono savivaldybę paskatino kreiptis į „Lietuvos geležinkeliai” keleivių vežimo direkciją – kiek reiktų savivaldybės lėšų traukiniui važiuoti kaip važiavus?

– Gavome atsakymą. Suma įspūdinga – 279 007 Eur. per metus. Ją paskirsčius kiekvienai savivaldybei pagal kilometrus, Kupiškio rajonui tenka didžiausia – 144 008 Eur. – suma, – sakė skyriaus vedėja M.Pečkuvienė.

 

O „Lietuvos geležinkeliai” ar moka?

Rajono tarybos narys Valentinas Beinoris susidomėjo:

– O „Lietuvos geležinkeliai” ar moka rajono savivaldybei žemės ir nekilnojamo turto nuomos mokestį?

– Mums tai tikrai nemoka – valstybės žemė, valstybinė įmonė, – sakė meras Jonas Jarutis.

Anot jo, ne kartą kalbėta su Susisiekimo ministerija, „Lietuvos geležinkeliais”. Reikalavimą mokėti tokius pinigus už 44 km atstumą, kuriuo važiuoja keleivinis traukinys, J.Jarutis pavadino reketu.

– Jie galvoja tiktai pelną gaut. Negirdėjau, kad dirbtų nuostolingai; valstybei sumoka po 150 mln. litų mokesčių per metus. Gyventojų noras ir lūkesčiai yra teisėti, bet aš manau, jog turime galvoti apie savo įmonės išlaikymą (UAB „Kupiškio autobusų parkas”, aut. past.). Yra galimybė važiuoti ir kitu transportu, – kalbėjo J.Jarutis.

 

Kosmosas

J.Jaručio nuomone, savivaldybei tokie pinigai – kosmosas.

Tarybos narys Leonas Apšega pritarė V.Beinorio minčiai apmokestinti „Lietuvos geležinkelius”. Jo apytikriu paskaičiavimu, bendrovė teršia apie 440 ha Kupiškio rajono teritorijos: tegu susimoka už taršą – pinigų užteks keleivinio traukinuko išlaikymui ir dar du kartus tiek liks pačiai savivaldybei.

 

Kodėl ir mums nepasityčiojus?

– Jei valstybė tyčiojasi iš valstybinės įstaigos ir iš mūsų žmonių, tai kodėl mes negalime pasityčioti? Būdamas meru tokį raštą parašyčiau. Uždėsim „šlagbaumą” ties Radžiūnais: įvažiuot leidžiam, o apsisukt nėra kur. Tai pajuokavimas. Man dirbant meru, sunkiomis pastangomis atkariavom traukinuką. Tai yra geležinkelių savivaliavimas, valstybės neįgalumas sutvarkyti šituos reikalus. Per savaitę traukinukas praeina du kartus! Man nesuprantama valstybės pozicija – nesirūpinimas visiškas žmogum; kažkas valstybėj negerai. Sergam, – kalbėjo L.Apšega.

 

Sprendimas

Nuspręsta pritarti siūlymui netrumpinti traukinio maršruto ir kreiptis į Vyriausybę dėl jo finansavimo.

 

temainfo.lt

Emilijos Briedytės nuotr.