Lenktynininkas Deividas Vareika: „Tai buvo sunkiausios ir įdomiausios varžybos“

Vakar, spalio 23 d., Kupiškio rajono mero Dainiaus Bardausko kvietimu rajono Savivaldybėje lankėsi kupiškėnas Lietuvos ralio kroso „Touring cars 2000“ klasės čempionas, Baltijos šalių „Touring cars 2000“ klasės vicečempionas Deividas Vareika.

 

Kupiškėnai valdo!

Saulius Valiukas (iš kairės), meras Dainius Bardauskas, Deividas Vareika ir Žilvinas Vareika

Susitikime dalyvavo Deivido tėtis Žilvinas Vareika, pagrindinis, o ir vienintelis šio autolenktynininko rėmėjas, kupiškėnams gerai žinomas 1998–2004 metų autobulių kautynių dalyvis, „trankęs” automobilius su žymiais to meto Kupiškio techninio sporto mėgėjais broliais Artūru ir Audriumi Staniais, Nagliu Čepele, Sauliumi Valiuku ir kitais.

Į susitikimą Deividą atlydėjo ir S. Valiukas, jau daug metų vadovaujantis įstaigai „Kupiškio auto-moto sportas“ bei visureigių klubui „35 coliai“.

Kupiškis valdo! Taip kupiškėnų entuziazmą techniniam sportui vertino susitikimo dalyviai. Ir tikrai: šalies tituluotų lenktynininkų gretose du ir Deivido kartos sportininkai – kupiškėnai Dalius Valiukas ir Simonas Kazbaras.

 

Kiekviena taurė reiškia pergalę

Giedriaus Markevičiaus nuotr.

Merą domino, kokiu automobiliu D. Vareika pelnė šių metų čempionatų taures, kiek kainuoja varžybų sezonas, ar brangi lenktynininko apranga…

D. Vareikai – 25-eri, jis yra baigęs Vilniaus technologijų ir dizaino kolegiją, šiuo metu dirba tėčio prekybos ir pervežimų versle. Šalies ir užsienio trasose jis – jau 14 metų ir, sakė, taures senokai liovėsi skaičiavęs. Sportininko tėtis patikslino: jų yra per 50.

– Kiekviena taurė reiškia pergalę, – dar konkretesnis buvo S. Valiukas.

Prisiminta, kaip 11-metis Deividas sėdo prie lenktyninio automobilio vairo Kupiškio trasoje, o kad važiavimas būtų patogesnis, tėvai už nugaros jam užkišo pagalvę.

 

Apie pinigus sportininkai nedaugžodžiauja

Nei Deividas, nei jo verslininkas tėtis nenorėjo kalbėti apie pinigus, pasakė tik tiek, kad pasiruošimas sezonui bei automobilio remontas sezono metu kainuoja neblogą naują mašiną.

Šį sezoną Deividas lenktyniavo antros kartos „VW Golf“ automobiliu, kitam sezonui ruošiamas „VW Polo“.

– Kodėl „Polo“? – teiravosi meras.

– Todėl, kad tai – „Volkswagen“. Kitaip tariant, adekvatus kokybės ir kainos santykis, – už Deividą atsakė jo tėtis.

S. Valiukas dar patikslino:

– Ralio kroso varžybose vokiečiai visai neblogai laimi prieš japonus. Beje, „Civic“ – žemaičių nacionalinė mašina.

Anot Deivido, „Volkswagen“ neturi jokio specifinio gedimo. Žinoma, perdarant šios markės automobilį į lenktyninį, tobulėjimui ribų nėra.

– Galima važiuoti tik varžyboms pagamintu automobiliu, kokiu važiuoja prieš kelias dienas Europos ralio kroso čempionu tapęs 18-metis tauragiškis Rokas Baciuška, bet toks automobilis kainuoja apie 120 tūkst. eurų, – sakė Deividas.

Kostiumo kaina – apie 2 000 Eur – irgi nebuvo sureikšmintas dalykas; atkreiptas dėmesys tik į tai, kad kombinezonas, rūbai po juo – net kojinės – turi atitikti sertifikato reikalavimams.

Kupiškis neturi didelių pramonės įmonių, labai stambių verslininkų, kuriems ne tiek nauda, kiek prestižas būtų remti techninį sportą. Meras žadėjo paieškoti rėmėjų. Rajono vadovas sakė: jį žavi žmonės, kurie dirba savo darbą kitų beveik nepastebimi, o rezultatais plačiai garsina Kupiškį.

 

Pats sunkiausias ir įdomiausias čempionatas

Giedriaus Markevičiaus nuotr.

Baltijos ralio kroso pirmas etapas vyko Latvijoje, Rygos Bikerniekų trasoje. Deividui jis nebuvo labai sėkmingas – pavedė automobilis. Tačiau ir tada sporto komentatoriai neabejojo: į antrą etapą Lietuvos Vilkyčių trasoje Deividas grįš sustiprėjęs visomis prasmėmis. Čia, vienoje geriausių mūsų šalies ralio trasų, D. Vareika užėmė pirmą vietą.

Trečiame etape, vykusiame Lenkijos Torunės trasoje, prie starto linijos stojo beveik 100 sportininkų; tarp jų – aštuoni lietuviai, trys jų – „Touring cars 2000“ klasėje.

Deividas buvo antras, iki pergalės trūko apmaudžiai nedaug. Užtat Baltijos šalių „Touring cars 2000“ klasės vicečempiono vardas garantavo Deividui Lietuvos ralio kroso šios klasės čempiono titulą.

– Savo „Facebook“ paskyroje prisipažinote, jog pirmą kartą per tiek metų turėjote tokias sunkias ir varginančias varžybas. Kas kėlė įtampą? – temainfo.lt teiravosi Deivido.

– Šiek tiek gedo mašina. Trasa buvo sudėtinga, be to, visai nepažįstama. Vis dėlto dar kartą turiu pripažinti, kad tai buvo vienos įdomiausių varžybų, – sakė jis.

Prasideda pasiruošimas kitam etapui. Laisvo laiko liks ne kažin kiek – jį pasiglemš treniruotės ir automobilio rengimas 2019-ųjų varžybų sezonui.

 

 

Rita Briedienė

Autorės ir Giedriaus Markevičiaus nuotraukos