Kupiškio P.Matulionio progimnazija projektą vykdo su latviais ir estais

[gallery_box]
[gallery_image path=”https://temainfo.lt/wp-content/uploads/2016/10/2016_povilo_matulionio_progimnazija_1.jpg” descr=”” title=””]
[gallery_image path=”https://temainfo.lt/wp-content/uploads/2016/10/2016_povilo_matulionio_progimnazija_2.jpg” descr=”” title=””]
[gallery_image path=”https://temainfo.lt/wp-content/uploads/2016/10/2016_povilo_matulionio_progimnazija_3.jpg” descr=”” title=””]
[gallery_image path=”https://temainfo.lt/wp-content/uploads/2016/10/2016_povilo_matulionio_progimnazija_4.jpg” descr=”” title=””]
[gallery_image path=”https://temainfo.lt/wp-content/uploads/2016/10/2016_povilo_matulionio_progimnazija_5.jpg” descr=”” title=””]
[gallery_image path=”https://temainfo.lt/wp-content/uploads/2016/10/2016_povilo_matulionio_progimnazija_6.jpg” descr=”” title=””]
[gallery_image path=”https://temainfo.lt/wp-content/uploads/2016/10/2016_povilo_matulionio_progimnazija_7.jpg” descr=”” title=””]
[/gallery_box]

Šių metų vasario–kovo mėnesiais Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos administracija, gamtos mokslų ir anglų kalbos mokytojai Švietimo paramos fondui „NordPlus“ parengė paraišką programos finansavimui gauti. Gegužės mėnesį gavome atsakymą: paraiška patenkinta – mums skirtas finansavimas. Maža to, progimnazijai suteikta atsakomybė administruoti šį projektą. Džiaugsmas buvo neapsakomas.

Pirmas projekto etapas vyko spalio 17–23 dienomis Latvijos Respublikos Talsi rajono Pastendės mokykloje, kur kartu dalyvavo Estijos Respublikos Voru pagrindinės mokyklos komanda.

Pirmą projekto dieną mokiniai apžiūrėjo Pastendės mokyklą, anglų kalba bendravo su trijų Baltijos šalių mokiniais ir mokytojais, mokėsi šokti latviškus draugystės šokius.

Antrą dieną visi projekto dalyviai susipažino su Latvijos miškų sistema ir jos ypatybėmis, lankėsi medienos perdirbimo įmonėje „Ingrid D“, čia produkcijos gamybą stebėjo nuo pirmų žingsnių, kai į įmonę atvežama mediena, iki produkcijos išgabenimo į prekybos centrus arba užsienio šalis (jų tarpe – ir į Lietuvą).

Vėliau buvo apžiūrėti Pastendės sporto, jaunimo centrai, vaikų darželis ir kultūros namai – jie gražiai rekonstruoti Vietos veiklos grupės ir kitų projektų lėšomis.

Trečią dieną estų, latvių ir lietuvių komandos iš savo gimtosios į anglų kalbą vertė impregnanto naudojimo instrukcijas, po to suskirstyti komandomis pagal maketą gamino medinį drugelį.  Mokiniai turėjo persipiešti jį ant fanerinio lapo ir medienai pjauti skirtu pjūkliuku išpjauti sparnus bei kitas detales (daugeliui tai buvo iššūkis!) ir impregnuoti gaminį.

Po vakarienės trijų šalių komandos rinkosi į Pastendės kultūros namus, kur kiekviena mokykla pristatė savo šalį, rajoną ir mokyklą.

Ketvirtą dieną projekto „NordPlus“ dalyviai Pastendės mokykloje klausėsi paskaitos apie šiukšlių rūšiavimą ir perdirbimą; suskirstyti į grupes mokiniai  atliekas turėjo surūšiuoti į perdirbamas ir nebe. Atlikę užduotį visi išvyko į ekskursiją po šiukšlių rūšiavimo poligoną „Janvari”. Čia susipažino su šiukšlių rūšiavimo procesu, stebėjo, kaip mechanizuotai ir rankomis rūšiuojamos atliekos, kaip yra išvalomas sąvartyne susikaupęs vanduo.

Po pietų visi ėjo pėsčiomis į Pastendės vandens valymo įrenginių stotį, stebėjo, kaip iš tikrųjų yra valomos nuotekos, kaip atskiriamos įvairios smulkios šiukšlės.

Penktos dienos ryte mokiniai susipažino su antrinių perdirbamų šiukšlių dekoravimu; kiekvienas turėjo dekoruoti daiktą taip, kad jį būtų galima naudoji kasdieniniame gyvenime. Sukurti praktiški ir meniniai daiktai vėliau buvo eksponuojami Pastendės mokyklos koridoriuje.

Po pietų mokinių laukė ekonomikos pamoka. Mokiniai ir mokytojai buvo suskirstyti į grupes.  Šį kartą teko nelengva užduotis: iš antrinių žaliavų reikėjo sukurti žaislą, apskaičiuoti jo gamybos, prekybos išlaidas ir išreklamuoti taip, kad būtų galima sėkmingai parduoti. Žaislo kaina negalėjo viršyti 10 Eur.

Po gaminių puikaus pristatymo kiekvienas projekto „STEM-real word projects“ dalyvis gavo po stilizuotą, tik konkrečiam  tikslui skirtą 10 Eur banknotą, už kurį galėjo įsigyti norimą žaislą. Vakare mokiniai dalyvavo estafečių  varžybose Pastendės  sporto centre. Nugalėjo draugystė!

Paskutinę projekto dieną mokiniai keliavo po Talsi miestą, pastatytą ant devynių kalvų su liuteronų, katalikų, baptistų ir Septintosios dienos adventistų bažnyčiomis. Lankėsi Talsi turizmo informacijos centre, apžiūrėjo laisvųjų menininkų darbus „Balandžių pašte”, Talsi krašto muziejuje susipažino su vietos gamta, istorija, papročiais.

Po pietų „Mežvidi“ svečių namuose projekto dalyviai aptarė pirmojo etapo darbus, susumavo rezultatus, dalinosi įspūdžiais, numatė kito etapo veiklas. Pastendės mokyklos direktorė mokiniams įteikė raštus, patvirtinančius, kad jie dalyvavo projekto darbinėse, kultūrinėse ir sportinėse veiklose, gerai praleido laiką bei susirado draugų.

Voru pagrindinės mokyklos ir P.Matulionio progimnazijos mokiniai bei mokytojai nuoširdžiai padėkojo Pastendės mokyklos bendruomenei už puikiai organizuotą pirmą projekto etapą.

Tikime, kad tarptautinis projektas „STEM-real world projects” daugeliui mokinių padėjo suprasti, kaip svarbu tausoti ir saugoti mūsų planetą.

Antras projekto etapas 2017 m. kovą bus įgyvendinamas Voru pagrindinėje mokykloje.

 

Kupiškio Povilo Matulionio progimnazijos inf. ir nuotraukos

Užs. nr. A16-47