Kada galėsime pasigirti puikiais vietinės reikšmės keliais?

Rokiškio rajonas negalėtų pasigirti puikiais vietinės reikšmės keliais. Išlieka rūpestis, kad visi kaimo keliai būtų bent jau išvažiuojami: jie žvyruojami, greideriuojami, šiek tiek remontuojami kapitaliai. Jau keleri metai Rokiškio rajono savivaldybės administracijos direktorius pasirašo Įsakymą, ribojantį krovininio transporto (virš 8 t bendros masės) eismą Rokiškio rajono žvyrkeliuose. Įsakyme taip ir parašyta: atsižvelgiant į rajono žvyrkelių blogėjančią būklę…

– Padėtis iš tiesų labai prasta? – klausėme rajono administracijos direktoriaus pavaduotojo Rimanto Velykio.

– Tęsiasi lietingas ir keliams labai nepalankus periodas. Miško vežėjais skundžiasi seniūnai, gyventojai. Sudarkytus kelius atstatyti brangu. Nelieka nieko kito, tik riboti sunkiasvorį eismą.

– Kaip pati Savivaldybė pasiruošia Įsakymui riboti krovininio transporto judėjimą: stato kelio ženklus, numato apvažiavimus?

– Ne. Direktoriaus Įsakymas skelbiamas spaudoje, Savivaldybės svetainėje. Toks Įsakymas pasirašomas pavasarį ir rudenį. Miško vežėjai apie tai žino, jie sustabdo medienos vežimą.

Šiemet ribojimas galioja nuo lapkričio 23 d. Vėliau gerokai pašalo, ir jau ketinome jį atšaukti. Vis dėlto, dar teks luktelti: Įsakymas tebegalioja.

– O jeigu kas nors jo nevykdytų?

– Būtų imamasi teisinių priemonių: nepaisančiuosius Įsakymo tektų traukti administracinėn atsakomybėn.

– Ar buvo tokių atvejų?

– Kol kas – ne. Bet piktumų ir aiškinimosi yra buvę.

– Kokia rajono įmonė kelia daugiausia problemų dėl darkomų kelių?

– Neįvardinčiau kokios nors vienos. Beje, didelės įmonės labiau laikosi tvarkos.

– Įsakymas gali būti skundžiamas. Ar medienos vežėjai kada nors skundė Savivaldybę?

– Kol kas nebuvome apskųsti. Miško kirtėjai ar vežėjai patys supranta, koks laikas yra nepalankiausias vežti medienai; iš kurių vietų geriau ją išgabenti vasarą, iš kurių – žiemą. Reikia geranoriškumo: kaip galėdami turime saugoti kelius.

– O kaip vertinate Rokiškio miškų urėdijos pastangas saugoti kelius?

– Miškų urėdijos šiek tiek kitokie reikalai. Miškininkai patys kelius prisižiūri. Pavyzdžiui, Salagirio miškas nemažas, bet pati urėdija naudojasi jo keliais, pati juos ir lygina. Kas ne kas, o miškininkai žino, kada sunkiasvorėmis mašinomis važiuoti žvyrkeliu.

Kaip temainfo.lt sakė Rokiškio rajono savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėja Vida Paukštienė, vietinės reikšmės Rokiškio rajono kelių matuojama 1715 km: žvyruotų 734, grunto 623, padengtų danga 358 km.

Pinigų kelių priežiūrai daugėja: 2014 m. iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos buvo gauta 898 864, o šiemet – 1 376 678 Eur. Tačiau bėda yra ta, kad patys keliai labai prastos būklės. Didžioji jų dalis prašosi ne tik rekonstrukcijos, bet ir kapitalinio atstatymo. Be to, pasikeitė reikalavimai: iš gaunamų kelių priežiūrai lėšų 40 proc. Savivaldybė turi sukaupti kapitaliniam kelių remontui. Vadinasi, mažėja lėšos jų priežiūrai. Šiemet kapitališkai suremontuoti pavyko 2,49 km, o rekonstruoti – 1,40 km rajono kelių.

Dar 414 050 Eur Rokiškio rajono savivaldybė gavo tikslinių Direkcijos lėšų, kurių 50 tūkst. eurų skirta Kavoliškio keliui, o likusi suma – Obelių šaligatviams įrengti.

 

Rita Briedienė

temainfo.lt archyvo nuotr.