Ispanijos darbdaviai puikiai įvertino KTVM mokinius

Kupiškio technologijos ir verslo mokykla (KTVM) jau trečius metus aktyviai dalyvauja Mokymosi visą gyvenimą ir Erasmus+ programų veiklose: per pastaruosius metus profesines kompetencijas užsienyje kėlė 40 mūsų mokyklos pedagogų; 47 mokiniai praktikas atliko Maltoje, Graikijoje, Ispanijoje, Vokietijoje ir kitose Europos sąjungos (ES) šalyse. Šiandieninė profesinė mokykla turi savų privalumų: mūsų mokiniai profesijos gali mokytis ne tik Lietuvoje, bet ir visoje ES.

Šiais mokslo metais mokykla vykdo Erasmus + Leonardo da Vinci programos mobilumo projektą „Europa – mokykla” Projekte dalyvavo keturių skirtingų mokymo programų 18 KTVM mokinių: 11 apdailininkų (statybininkų), trys suvirintojai, du padavėjai ir barmenai, du virėjo mokymo programos mokiniai. Visi pas Ispanijos Barselonos miesto darbdavius atliko keturių savaičių mokomąją praktiką. Projekte dalyvavo ir 19 profesinio mokymo specialistų; buvo siekiama stiprinti mokinių pasirengimą profesinei veiklai, tobulinti profesinio mokymo specialistų technologines ir profesines kompetencijas, ugdyti tarpkultūrines kompetencijas ir socialinius įgūdžius, gilinti užsienio (anglų) kalbos žinias.

Vykdant šį projektą socialinio darbuotojo padėjėjo mokymo programos mokytojai, mokyklos socialinė pedagogė ir bendrabučio auklėtoja savo profesines kompetencijas gilino Italijoje; keturios mokytojos vyko į Ispaniją. Jos ne tik domėjosi Ispanijos švietimo sistemos ypatumais, bet ir pačios vedė pamokas Ispanijos profesinių mokyklų mokiniams; septynių asmenų pedagogų komanda švietimo vadybos naujovėmis domėjosi Portugalijoje; apdailininko (statybininko) mokymo programos mokytojai vyko į Italiją, kur taip pat gilino savo pedagogines kompetencijas, domėjosi, kaip Italijos profesinėse mokyklose ruošiami apdailininkai (statybininkai).

Net 18 mokinių dalį mokomosios praktikos atliko realiose darbo vietose Ispanijoje. Žiemą 18 mūsų mokyklos mokinių vyko į Barseloną (Ispanijos Karalystė), kur atliko keturių savaičių mokomąją praktiką įmonėse, atitinkančiose jų specialybę: 11 apdailininkų (statybininkų) dirbo ,,Asociacion Catalana del Cancer“, renovavo pastatą, atliko visas jiems pavestas užduotis; suvirinimo mokymo programos mokiniai dirbo dvejose įmonėse ,,Artimetal“ ir ,,Serralleria Tot Ferro SL“ . Vaikinai dirbo lygiaverčius darbus su visais įmonės darbuotojais, darbdaviai jais buvo itin patenkinti. Tai mus labai džiugina, nes mokyklos suvirintojo mokymo programa yra nauja, dėstoma vos antri metai. Tai, kad Ispanijos darbdaviai mūsų mokinius laikė lygiaverčiais darbuotojais, juos gyrė ir džiaugėsi jų profesiniu pasirengimu, mums yra didelis paskatinimas ir toliau rengti stiprius šios specialybės mokinius.

Padavėjo ir barmeno bei virėjo mokymo programų mokinės dirbo ,,Restauracio Cafeo 2011 SL“ ir ,,Servei D‘apats SL“ kavinėse. Jau pirmomis dienomis mokinės dirbo pagal specialybę: virėjos savarankiškai gamino patiekalus, susipažino su mūsų virtuvei neįprastais receptais, padavėjos priiminėjo lankytojų užsakymus. Tai buvo didelis iššūkis, nes ne visi ispanai kalba angliškai, tad mūsų mokinės pramoko ir ispanų kalbos.

Visus mokinius į stažuotę lydėjo mūsų mokyklos dvi mokytojos. Jos kartu su mokiniais praleido pirmą savaitę, padėjo mokiniams adaptuotis svetimoje aplinkoje, lydėjo į praktikos vietas. Likusį laiką mokiniai gyveno savarankiškai, juos koordinavo priimančioji projekto partnerė Ispanijoje ,,International College TEMIS“. Mūsų partneriai lankė mokinius praktikų vietose visą likusį mobilumo laiką, bendravo su mokiniais, rengė jiems kultūrines programas, sprendė iškilusius klausimus, padėjo kasdienėse situacijose.

Mokiniai sėkmingai įvykdė praktikas, darbdaviai jais labai džiaugėsi, gyrė už stiprų profesinį pasirengimą. Mokiniams tai buvo didelis iššūkis, juk daugeliui tai buvo pirma kelionė į užsienį, pirma savarankiško gyvenimo patirtis; jie turėjo savarankiškai vykti į savo darbo vietas, tad grįžę pasakojo, jog net Barselonos metro sistema jiems tapo žinoma ir aiški iki smulkmenų. Mokiniai grįžo labiau savimi pasitikintys, drąsesni, siekiantys aukštesnių profesinių tikslų.

Sėkminga integracija į ES atveria naujas galimybes tobulėti, padeda siekti aukštesnių tikslų.

 

Modesta Baniulienė
Projektų vadovė

Ši medžiaga atspindi autoriaus nuomonę ir nei NA, nei Europos Komisija neatsako už joje esančios informacijos panaudojimą.