Sausio 25 d. finaliniame projekto „Samsung Mokykla ateičiai“ renginyje paaiškėjo, kad geriausiai šią mokymo programą įveikė Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija.
Jau antrą kartą kompanija „Samsung Electronics Baltics“ kartu su programa „Renkuosi mokyti!“ bei Kauno technologijos universitetu aktyvius Lietuvos mokytojus kvietė dalyvauti nemokamuose mokymuose „Samsung Mokykla ateičiai“. Neabejingi šiam siūlymui 12 šalies mokyklų 48 mokytojai ir mokyklų direktoriai turėjo galimybę penkis mėnesius tobulinti skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo, lyderystės įgūdžius, sužinoti apie naujausius mokymo metodus, kūrybingą jų taikymą pamokose, mokytis viešojo kalbėjimo. Mokymų dalyviams paskaitą skaitė ir juos konsultavo kompetentingi lektoriai ir mentoriai, vykdę modernių švietimo lyderių ekspertiškumą.
Mokymų dalyviai turėjo parengti skaitmeninių pokyčių mokykloje projektą-viziją, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą – pagerinti mokinių mokymosi rezultatus.
Ir štai pagrindinis – 10 tūkst. eurų – prizas atiteko rokiškėnams.
Kaip teigia mokyklaateiciai.lt, programos laimėtojų idėja – nuo pirmos klasės įtraukti mokinius į programavimo mokymąsi, integruotą į įvairių dalykų pamokas. Tokiu būdu siekiama lavinti vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo kompetencijas.
Pasak progimnazijos vadovo Zenono Pošiūno, kaip ir užsienio kalbų, programavimo lengviau išmokti jaunesniame amžiuje. Naudodamiesi programomis su vizualia programavimo kalba, net nemokantys skaityti vaikai gali išmokti programavimo logikos ir pagrindų. Programavimas skatina mokinių kūrybiškumą, jie ne tik naudojasi tuo, kas jau sukurta, bet ir patys tampa kūrėjais. Robotų programavimą, programėlių rašymą galima integruoti į įvairių dalykų pamokas.
– Mūsų idėja buvo konkreti – vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo gebėjimų ugdymas. Pastebime, kad aukštesnio lygio gebėjimai atsiranda tuomet, kai vaikai per pamokas dirba kūrybiškai, t. y. susieja teorines žinias su praktika. Ypač pradinėse klasėse vaikai itin noriai naudoja skaitmenines technologijas, greitai jas perpranta, – sakė direktorius Z.Pošiūnas.
– Visos projekte dalyvaujančios mokyklos mąsto inovatyviai. Tačiau nugalėtojai jau turi įdirbį, eina pasirinktu keliu. Jie pastebėjo, kad programavimas šiuo metu itin aktualus, tokių specialistų trūksta ir trūks ateityje. Projekte numatyti realūs, įgyvendinami žingsniai, komanda susitelkusi ir tiki savo idėja, – motyvus, kodėl laimėtojais išrinkta būtent Rokiškio mokykla, dėstė vertinimo komisijos pirmininkas Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis.
Mokykla jau turi įsigijusi programuojamų Blue-Bot robotų, planšetinių kompiuterių komplektą, Lego robotų konstravimo rinkinį, robototechnikos klasę. Tačiau daugiau kaip 800 vaikų ugdančiai mokyklai naujausių technologijų dar trūksta. Tad mokyklos komanda jau svarsto, kaip efektyviausiai panaudoti laimėtus 10 000 Eur, skirtų naujausioms „Samsung“ technologijoms įsigyti.
Parengta pagal mokyklaateiciai.lt