Vasario 27 d. posėdžiavusi Anykščių rajono taryba patvirtino Anykščių rajono ugniagesių tarnybos 2019 m. veiklos ataskaitą. Kaip sakė Tarnybos vadovas Valdas Tereškevičius, Lietuvos gatvėse senų rusiškų automobilių jau nebepamatysi, Anykščių ugniagesiai tokią techniką vis dar naudoja.
Problemų kelia ir sena, ir nauja technika
Anykščių rajono ugniagesių tarnybą finansuoja rajono Savivaldybė: aštuonios komandos turi 10 gaisrinių automobilių; šešios jų – Rusijos gamintojų GAZ ir ZIL markės. „Tai morališkai pasenę, šiandienos reikalavimų neatitinkantys, ekonomiškai nenaudingi automobiliai. Eksploatuojame keturis europietiškus, nors ir nenaujus, tačiau pakankamai modernius automobilius”, – rašoma ataskaitoje.
– Kaip „Mersedesas” ir „Žigulys” – čia labai sunku lyginti. Žiūrint, kokiu keliu važiuoji, – sakė V. Tereškevičius bei pripažino, kad problemų kelia ir nauja sukarinta priešgaisrinė technika, – privažiuoti prie gaisravietės – paskutinis atvejis parodė – jie nebesugeba.
Tarnybos vadovas, ko gero, turėjo omenyje vasario 25 d. Anykščių rajone įvykusį gaisrą: šlapioje vietovėje ugniagesių automobilis įklimpo.
Bendras Tarnybos priešgaisrinių automobilių cisternų eksploatavimo vidurkis – daugiau nei 30 metų. Anot V. Tereškevičiaus lėšų reikia nemažai: tinkamas, nors ir padėvėtas, automobilis kainuoja apie 50 tūkst. eurų.
Ugniagesniai aprengti, apauti, apdrausti
Tarnybos vadovo teigimu, gelbėjimo, gesinimo įranga Anykščių rajono ugniagesius tenkina – ji atitinka visus Europos standartus, darbuotojai ja pilnai aprūpinti.
Pernai devyniais komplektais atnaujinta kovinė apranga.
– Žmonės aprengti, apauti, apdrausti, – sakė V. Tereškevičius.
Vadovas, tiesa, užsiminė, jog yra problemų dėl patalpų, jų šildymo, bet ugniagesiams tai netrukdo atlikti darbo.
Pernai metų statistika
Pernai gaisruose Anykščių rajono savivaldybės teritorijoje žuvo du žmonės, abu – vieno įvykio metu.
Rajono komandos dalyvavo 283 įvykiuose: 89 kartus vyko į gaisrą gyvenamajame ir gamybos sektoriuje, 74 – į gaisrą atviroje teritorijoje, 62 – atlikti gelbėjimo, 26 – kitų darbų ir 32 kartus – į pratybas.